Klantenbinding

Willem van Boekel - Spreker - Klantenbinding

Bouwen aan relaties maakt trouwe klanten

Het verkrijgen van trouwe klanten doe je door aan je relatie te bouwen met bestaande klanten die al zeer tevreden zijn over jouw diensten. Door te investeren in de persoonlijke relatie, zullen zij loyale ambassadeurs worden die hun tevredenheid en enthousiasme over jouw merk overbrengen op anderen, die daardoor mogelijk ook klant bij jou worden. Klantenbinding ontstaat voornamelijk op emotioneel niveau. Dit kun je doen door ze een bepaalde beleving mee te geven die bij jou past en die staat voor jouw dienst of product.

 

Verdieping in de klantrelatie

Als spreker is het maken van verbinding met klanten één van mijn centrale thema’s. Ik leer medewerkers die graag meer willen verkopen, hoe ze een persoonlijke relatie aan kunnen gaan met anderen. Ik laat je zien hoe je werkelijk interesse toont in de ander en hoe je dit kunt vormgeven aan de hand van een open en eerlijk gesprek. Van belang is dat je jezelf tijdens een verkoopgesprek ook enigszins kwetsbaar durft op te stellen. Wanneer je dat doet, zal de klant zich veiliger voelen en zal de relatie zich sneller verdiepen en intensiveren. Een versterkte klantrelatie beïnvloedt de beleving van jouw dienst of product altijd positief.

Zullen we kennismaken?

Benieuwd hoe dat in z’n werk gaat? Vraag vrijblijvend een kennismakingsgesprek aan via mail: info@willemvanboekel.nl of telefonisch: 06-29348889.

Wat enthousiaste klanten over me zeggen

Yvonne de Jager – Directeur Integratie & Business Development @Avobo Media

“Wat was het een feestje om Willem op ons bedrijfsevenement als keynote speaker te hebben. Zijn verhaal was heel toegankelijk voor een breed publiek. En hoe lastig is het om in dat geval dan toch nog een opvallend verhaal te hebben. Een ieder kon er voor zichzelf iets uithalen. Hij zocht duidelijk de interactie met de zaal op. Hij heeft goed naar de briefing geluisterd en heeft op een krachtige en humorvolle manier zijn verhaal daarop aangepast. En daarnaast is hij gewoon prettig en flexibel in de omgang.”

Marlies Scheepens – Marketing Manager @ T-Mobile

“Willem heeft tijdens het afdelingsuitje van onze marketingafdeling op een zeer leuke, humoristische en soms (licht) confronterende manier mij en mijn collega’s aan het denken gezet. Los komen van ‘ja maar’ en de verschillende niveaus waarop je met elkaar kunt communiceren werden plenair en in kleinere teams geoefend. Binnen de afdeling zijn we sinds kort gestart met Agile werken, voor de net geformeerde squads was deze sessie met Willem dan ook zeker een welkome aanvulling en heeft absoluut een bijdrage geleverd aan de onderlinge verbondenheid en vertrouwen!”

Miriam van Cleef-van Schaik – Secretary @ Rabobank

Wat een ontzettend leuke middag hebben wij op 31 oktober 2019 met onze groep assistentes gehad, onder leiding van Willem! Willem een super facilitator en fantastische inspirator. Na het volgen van een aantal workshops zitten wij nu in de borgingsfase van het programma. Onze vraag aan Willem was: “Hoe hou je deze fase als groep levend en wat kunnen wij ook hier voor ons zelf maar ook zeker als groep uithalen?”. Op een hele informele wijze, door leuke vragen op individueel niveau, alsmede op groepsniveau, te stellen met een nodig portie humor, heeft Willem ons dit inzicht gegeven. Willem, dankzij jou inspirerende manier van faciliteren, zijn er in de afgelopen periode mooie dingen / initiatieven ontstaan! Dank je wel.